Hyvin tehdyn palvelusuunnittelun avulla voidaan saavuttaa hyvää laatua, palveluiden kustannustehokkuutta ja varmistaan, että palvelu vastaa liiketoimminnalta annettuihin vaatimuksiin.
Seuraavien kohtien avulla voidaan saavuttaa hyviä tuloksia palvelusuunnittelussa:
- Omistajan kokonaiskustannuksien vähentäminen
Kustannuksen minimoiminen onnistuu jos kaikki näkökulmat palvelusta, prosesseista ja teknologiasta on suunniteltu huolellisesti ja otettu käyttöön suunnitellusti.
- Palvelulaadun kehittäminen
Palvelun ja operatiivisen toiminnan laatu kehittyy
- Johdonmukainen kehittäminen
Palvelut on suunniteltu ottaen huomioon yrityksen strategiat, arkkitehtuurit ja rajoitukset
- Uusien ja muuttuneiden palveluiden helpompi käyttöönotto
Palvelusuunnittelu on täydellisesti yhdenmukaistettu palvelusuunnittelu pakettiin
- Palveluiden yhdenmukaistaminen
Palveluiden konseptoinnin aikana on varmistettava uuden tai olemassa olevan palvelun muutos on linjassa liiketoiminnan tarpeiden kanssa sekä palvelusuunnittelu ottaa huomioon palvelutasovaatimukset.
- Tehokkaampi palvelukokonaisuus
Sisällytetään ja tunnistetaan kapasiteetti-, talous-, saatavuus- ja IT palveluiden jatkuvuus suunnittelut.
- Kehitetään IT hallinnointia
helpotetaan käyttöönottoa ja kommunikointia kehittämään IT hallinnoinnin kontrolleja
- Tehokkaampia IT palveluiden hallinnointia ja IT prosesseja.
Prosessit tulee suunnitella optimaalisella laadulla kustannustehokkaasti.
- Kehittää informaation ja suunnittelun tekemistä
Kehitettävä kattavia ja tehokkaita mittareita, joiden avulla tehdään suunnittelupäätöksiä ja palvelun hallinnan kehittämisen päätöksiä palveluiden elinkaaren suunnittelussa.