Seuraavat kohdat on huomioitava palvelusuunnittelua tehtäessä:
Tulosten kannalta pitää hyväksyä ylläluetellut kohdat yksitellen. Jokaisen kohdan kohdalla pitää miettiä kuinka ne vastaavat liiketoiminnan suunniteltuihin tuloksiin ja mitkä toiminnallisuudet kohtaavat asiakkaiden ja käyttäjien odotuksiin. Eli suunnitellussa toimintatavassa kun otetaan huomioon 5 yllämainittua kohtaa saavutetaan toimituksiin laatua, toistettavuutta, jatkuvaa parantamista läpi koko yrityksen organisaation. Ei pitäisi olla tilannetta, jossa IT palveluiden tuottajalla ei olisi (sisäiseen tai ulkoiseen) palveluun ennalta sovittua prosessia palvelusuunnittelun osalta. Palveluiden tuottajalta pitää olla huomioitu jokainen ylläluetelluista kohdista vaikka kuinka yksinkertaisella tasolla, ennen kuin voidaan aloitta prosessien parantamisen.
itil, Palvelusuunnittelu, Service Design